Ana Sayfa Haberler Beştepe korkusu 20 kanalı cezadan kurtardı

Beştepe korkusu 20 kanalı cezadan kurtardı

463
0

20 televizyon kanalına; uzmanların ‘ceza verilmeli’ raporu olmasına rağmen ceza verilmedi. Söz konusu kanallar, istisnalar dışında tamamı yandaşlardan oluşuyor.

20 televizyon kanalında yapılan yayın, “ceza verilmeli” raporuna karşın cezasız kaldı. BirGün Gazetesi’nden Hüseyin Şimşek’in haberine göre; muhalif üyeler, yayın ihlali yapan kanallar arasında Beştepe’ye yakın olanların bulunması nedeniyle ceza verilmediğini ifade etti.

Bursa’da bir kadının eşinin annesini dövdüğüne ilişkin görüntüleri açıkça yayınlayan 20 televizyon kanalına verilmek istenen ceza, CHP’li ve MHP’li üyelerin oylarına rağmen AKP’li üyelerin karşı oylarıyla reddedildi.

RTÜK uzmanları, şikayet üzerine yaptığı incelemeyle 20 televizyon kanalının haber bültenlerinde yayınlanan haber ve görüntüler nedeniyle ihlal tespit etti. Bursa’da bir kadının 82 yaşındaki kayınvalidesini sokak ortasında dövdüğüne ilişkin görüntüleri yayınlayan Star, ATV, Kanal D, Show TV, Haber Türk, NTV, TV 8, Haber Global, tvDEN, TGRT Haber, Kanal 7, 24, Beyaz TV, A Haber, Ülke Tv, Akit Tv, AS TV, KOZA TV, Olay TV ve Halk TV’nin cezalandırılması istendi.

‘SORUMSUZ HABERCİLİK ÖRNEĞİ’ OLARAK NİTELENDİRİLDİ

Şiddet görüntülerinin buzlanmadan defalarca yayınlanmasını “sorumsuz habercilik örneği” olarak nitelendiren uzmanlar, RTÜK Kanunu’nun 8’inci maddesinde yer alan “Yayınlar, insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez” hükmünün ihlal edildiğini tespit etti.

2 MİLYON TL CEZA İSTENİYORDU

20 kanala 2 milyon TL ceza verilmesi istenen rapora AKP’li Üst Kurul üyeleri itiraz etti. Muhalif üyeler ise Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya Grubu’nun televizyon kanallarının da listede bulunmasının bu itirazlarda rol oynadığını savundu. RTÜK Üst Kurulu’nda çıkan tartışmaların ardından yapılan oylamada, 20 televizyon kanalındaki yayın ihlali, AKP’li üyelerin oylarıyla reddedildi.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.